Dankbaar voor schoolboeken en renovatie schooltjes Pakistan

Voor ons soms moeilijk te begrijpen hoe dankbaar kinderen, ouders en leerkrachten zijn met hulp voor schoolboeken en kleine renovaties zoals een toilet, stromend water of de reparatie van een lekkend dak. We werken al jaren samen met Henny Qaiser-van Balen een Nederlandse zendelinge die met haar man verbonden is aan de FGA Bible school en FGA Church in Lahore Pakistan. (www.fgabc.org).

In de afgelopen 23 jaar zijn we betrokken geweest bij de bouw, renovatie en exploitatie van circa 30 scholen met meer dan 2.500 kinderen en ruim 150 leraren/ personeel. In 2020 hebben we met name hulp gevraagd en ook gekregen voor het aanschaffen van leermiddelen voor circa 24 scholen en het verbeteren van faciliteiten op een aantal schooltjes.

Bij verbetering van faciliteiten ging het vaak om zaken als renovatie van het dak, het aanleggen van goede toiletruimtes voor de kinderen, het uitbreiden van klaslokalen, het aanschaffen van meubilair en het zorgen voor schoon drinkwater. Onze partner in deze projecten is de Jars of Clay foundation.