Schoolboeken voor 2.000 kinderen

We werken al jaren samen met Henny Qaiser-van Balen een Nederlandse zendelinge die met haar man verbonden is aan de FGA Bible school en FGA Church in Lahore Pakistan. Onze stichting Interhelp heeft met de hulp van andere organisaties, stichtingen en bedrijven in de afgelopen vijftien jaar geholpen met de bouw en exploitatie van groot aantal kerk-schooltjes verspreid over Pakistan. Deze kerk-schooltjes zijn over het algemeen te vinden in de achterbuurten van de grote steden en in de zogenaamde buitengebieden op het uitgestrekte platte land van Pakistan.

Tal van Pakistaanse zendelingen die opgeleid zijn in de FGA Bible school in Lahore runnen deze kerk-schooltjes. Ondanks het streven om de kerk- schooltjes zoveel als mogelijk self supporting te maken is het een jaarlijkse zorg om de minimale middelen beschikbaar te krijgen. Denk als voorbeeld aan schoolboeken, school meubilair etc.

Op dit moment hebben we een relatie met 24 scholen met meer dan 2.000 kinderen en meer dan 150 leraren / personeel.

Er zijn voor het komende schooljaar nog geen middelen gevonden om deze ruim 2.000 kinderen aan de minimale voorzieningen van schoolboeken te helpen. De gemiddelde kosten per kind bedragen 750 Rs per kind voor boeken en tas. Met de huidige koer en uitgaande van 2.000 kinderen gaat het hier om een bedrag van ruim 9.500 euro.