Water gevonden op 91 meter diepte

Het bijzondere verhaal achter het bouwen van een school en het slaan van een waterput. De school is bijna af maar voor het water moest extreem diep gegraven- geboord  worden, 300 voet (ongeveer 91 meter).

In de Thar woestijn in het zuid-oosten van Pakistan hebben we een nieuwe school gebouwd en een waterput geslagen. De Thar woestijn beslaat meer dan 175.000 vierkante kilometer en bestrijkt grote delen van Pakistan. In de Thar-woestijn is het extreem warm en het waterpeil is zeer laag waardoor overleven voor de lokale bevolking bijzonder moeilijk is. Volgens recent onderzoek sterven er 8 baby’s per dag door gebrek aan gezond water. De armoede is zo groot dat de mensen maar één keer per dag eten.  Er zijn geen scholen en duizenden kinderen spelen gewoon met het zand zonder enige andere activiteit.

Met hulp van een sponsor hebben we een grote stap gezet om voor de kinderen in dit gebied het verschil te gaan maken. Pastor Morris, een zendeling van de FGA Bilble school heeft een stuk grond kunnen kopen in het dorp waar nu de school voor een groot deel is gebouwd.  Zijn partner Vinraj is al begonnen met lesgeven aan kinderen waarvoor onderwijs normaliter onbereikbaar zou blijven.

Nu ze bij water zijn laten ze telkens een man naar beneden zakken om een ​​emmer met water te vullen. Daarna trekt een kameel hem met een touw omhoog. We hopen het komende jaar een pomp op zonne-energie aan te kunnen schaffen die het water omhoog pompt in een betonnen bak.